Filter

Her viser vi deg hvilke filtreringsmuligheter du har i Worksofts personalmodul

Oppdatert over en uke siden

I personalmodulen, finner du dette helt til venstre i skjermbildet:

MERK:

Hvilke filtreringsmuligheter du faktisk finner når du åpner personalmodulen er avhengig av hvilken tilgangsgruppe du har. De ulike tilgangsgruppene kan ha flere eller færre filtreringsmuligheter.

Fra dette panelet kan du foreta visning av ulike grupperinger i personalet ditt basert på mange ulike kriterier.

AVDELING ELLER VISNINGSGRUPPE

Ved å klikke her, kan du velge om søket/selekteringen du skal foreta skal gjelde avdelingen du er pålogget, eller om den skal gjelde hele selskapet:

ANSATTSTATUS

Her haker du av i det/de feltet/feltene som er aktuelt/aktuelle.

Normal

Ved å hake av her vises de regulært ansatte, altså arbeidsstokken din

Sluttet

Om du haker av her, vises personer som du har sluttmeldt i Personal/Arbeidsforhold

Uten arbeidsforhold

Dette er personer som bare har registrerte personalopplysninger i Worksoft. De mangler opplysninger om arbeidsforholdet.

Fiktiv

Om fiktive personer skal være med i utvalget, haker du av her. Her finner du en video som omtaler bruk av fiktive personer

PERSONALENDRINGER

Ved å benytte seleksjonsmulighetene her, får du fram ansatte hvor det er foretatt endinger i personalopplysningene eller i arbeidsforholdet. Om du bare ønsker å se ansatte som har registrert endringer i Personalopplysningene, eller hvor det bare er foretatt endringer i arbeidsforholdet, klikker du på plussen, slik at dette kommer fram:

Om du nå setter en hake ved Endringer i personal, vises kun personer hvor det er foretatt endringer i personalopplysningene. Det kommer fram en egen kolonne (Endringstype):

I kolonnen Endringstype, kan du lese av om det dreier seg om justeringer på en person som allerede er ansatt, eller om det handler om en nyansettelse:

Tilsvarende om du klikker på Endringer arbeidsforhold:

Om du merker av i begge feltene, kommer personer med begge typer endringer frem:

Om du klikker på en etikett, kommer detaljene frem i nedre del av bildet:

Fra detaljvisningen kan HR eller Lønn godkjenne endringen:

MERK:

Lønn kan ikke godkjenne før HR har godkjent

Denne prosessen tilsvarer den som kan gjøres i sjekklista:

MERK:

Det er herfra du genererer dokumenter rundt ansettelsen til folkene dine. Dette er omtalt i artikkelen Generere dokument

GODKJENNINGSSTATUS

På samme måte som for personalendinger, kan du sortere ut justeringer (se over) som er godkjent eller ikke godkjent av HR:

Denne videoen omtaler PERSONALENDRINGER og GODKJENNINGSSTATUS:

PERSONOPPLYSNINGER

Om du klikker på trakten til høyre for Personalopplysninger får du frem flere filtreringsmuligheter:

Som du ser kan du velge å hente fram ansatte som er født innenfor et bestemt tidsrom:

...eller ansatte med bestemte postnummer (altså som har bopel på bestemte steder):

ARBEIDSFORHOLD

Dersom du ekspanderer dette feltet, kan du hente ut ansatte basert på når de ble ansatt, når de sluttet, hvilken prøvetid som ev. ble satt, eller stillingsprosenten. Merk at utvalgskriteriene kan gjelde enkeltvis, eller i kombinasjon:

Ut over dette kan du hente ut ansatte basert på avlønningstype og stillingstittel:

Avlønning

Her velger du hvilken avlønningstype som skal gjelde for de ansatte du ønsker å sortere ut:

Stilling

Her velger du stillingstittelen som skal gjelde for de ansatte du ønsker å vise:

BRUK TIDREGISTRERING

Her velger du om du vil vise de som bruker tidregistrering, eller om du vil vise de som ikke gjør det:

FERIE

Her velger du om du vil vise de som har Ferie med lønn, eller om du vil vise de som har Ferie uten lønn.

Svarte dette på spørsmålet?