Hensikten med rapporten er å kunne hente fram alle data knyttet til personal- og arbeidsforhold – enten i tabellform eller eksportert til Excel for viderebehandling.
MERK: Rapporten inneholder kun data du har tilgang til i kraft av din tilgangsgruppe (velges i nedtrekkslisten til høyre for Tilgangsgruppe i Personal) og stillingstype. |
For å generere en rapport gjøres følgende:
Klikk på knappen Velg rapport kolonner:
MERK: |
Dersom du, mens du befinner deg i dialogboksen over, ombestemmer deg og ikke ønsker å ta ut rapporten likevel, klikker du på krysset oppe i høyre hjørne av dialogboksen:
Rekkefølgen på feltene i høyre vindu, bestemmer i hvilken rekkefølge kolonnene skal opptre i den genererte rapporten. Dersom du ønsker en annen rekkefølge, merker du feltet du vil ha flyttet på (1) og benytter pilene til høyre i dialogboksen for å flytte det
aktuelle feltet opp eller ned (2):
Legg dessuten merke til at resultatet sorteres alfabetisk.
Klikk Kjør rapport.
Resultatet kan bli f.eks. slik:
MERK: Kolonnen Ansatt nr. kan ikke velges bort – den er der uansett hvilke felt som velges i dialogboksen Velg rapport kolonner (over). |