Når du registrerer en ansatt første gang, velges en tilgangsgruppe. Etter at Arbeidsforhold er definert, ledes du automatisk inn i skjermbildet for Tilgang.
Hvis du har behov for å endre tilganger etter at ansatte er registrert, velger du modulen
Personal, velger aktuell person - deretter velger du underfanen Tilgang. Følg så prosedyren nedenfor.
MERK: For å kunne opprette tilganger for andre, må du selv ha tilgang til aktuelle avdelinger |
Merk første avdelingen personen skal ha tilgang til i venstre boks.
Flytt avdelingen fra venstre boks til høyre boks ved å klikke på aktuell pil mellom boksene.
Velg neste avdeling dersom flere tilganger skal gis, og flytt over på samme måte.
Fortsett til alle aktuelle avdelinger er flyttet.
Velg så Startavdeling ved pålogging fra nedtrekkslisten øverst i skjermbildet.
Klikk på Lagre.
Hvis det dreier seg om registrering av nytt arbeidsforhold, vil Sjekkliste for opprettelse av arbeidsforhold komme fram
MERK: Dersom det er definert visningsgrupper, vil du kunne flytte over grupper av avdelinger – du slipper altså å flytte over en og en. Visningsgruppene defineres av administrator og kommer fram under Visningsgrupper med tilgang øverst i skjermbildet. Ofte kan det være effektivt å flytte over en gruppe, for så å flytte tilbake den eller de avdelingene i gruppen som den aktuelle ansatte ikke skal ha tilgang til |