Oversiktskalenderen kommer du til ved å gå inn i kalendermenyen og gjøre dette valget:
Dette er en månedsvisning som for hver dag viser deg status på
Mottatte fraværsøknader
Antall ansatte som har satt seg opp som ledige
Antall ansatte som har et fravær
Antall ansatte som har ferie
Når du går inn i oversiktskalenderen ser det slik ut:
De grønne sirklene markerer hvor mange det er av hver sort fravær/ledighet. Hva de ulike fargene betyr ser du om du trekker kalenderen opp, slik at forklaringen kommer fram i nedre del av skjermbildet:
Ved å trykke på filterknappen øverst til høyre:
...kan du velge hvilke notasjoner du ønsker å vise, ved å hake av for ønskede elementer:
Den 3. august er dette situasjonen:
1 person har satt seg opp som ledig (lysegrønn)
personer har registrert "annet fravær" (grå)
1 person er satt opp på ferie (mørkegrønn)
Om du trykker på dagen kommer detaljene fram:
Fra dette bildet kan du enkelt kontakte aktuell(e) person(er), ved å trykke på et av disse ikonene for å ringe, sende mail, eller sende internmelding:
Om du går inn på en dag med en fraværssøknad kan du trykke øverst i skjermbildet:
Dermed føres du til fraværshåndtering:
Herfra kan du behandle fraværssøkneden på vanlig måte slik det er beskrevet her