APP: Varslinger

Om hvordan du behandler de varslene som systemet genererer

Oppdatert over en uke siden

VIDEO

Her ser du hvordan du hanskes med varslinger som systemet genererer:

Worksoft APP benytter push-varslinger. Dette er varslinger som genereres automatisk av APPen på bakgrunn av en definert hendelse. En slik hendelse kan f.eks være:

  • En melding er mottatt.

  • Det er mulig å søke på en ny ledig vakt.

  • Den ansatte er tildelt en ny vakt.

  • Arbeidstiden er endret.

  • fraværssøknaden er godkjent.

  • +++

Når du i meldingsmenyen velger Varsler:

...finner du alle varslene systemet har generert til deg:

Som du ser av illustrasjonen over er varslene gruppert under kategoriene Ledige vakter, Fraværsforespørsler, Ansatte som har lagt ut vakter, Bytte forespørsler og Andre varsler

Ved å trykke på haken til høyre på linjen for kategorien du ønsker å undersøke, vises dette om det ikke har kommet inn noen varsler siden sist du sjekket:

Om du her trykker Mer, kommer tidligere varsler opp. Om du trykker på link-symbolet

...får du melding om at varselet er behandlet, om det er tilfelle:

Om du trykker på haken på en linje hvor det er et ubehandlet varsel:

ser det slik ut. Du ser at dette ikke er sjekket ut ved den blå prikken til venstre for varselet.

Siden eksemplet over dreier seg om en søknad om vaktbytte mellom to av dine ansatte, føres du direkte til dialogboksen hvor vaktbytter håndteres om du trykker på linken til høyre for Ny vakt:

Når du har behandlet søknaden (ved å godkjenne eller avvise søknaden om bytte) føres du tilbake til oversikten over varsler igjen. Her vil du se at aktuell søknad er behandlet:

For å lese mer om bytte av vakter kan du gå hit: Søknad om vaktbytte

Push varslinger

Dersom din telefon er konfigurert til å motta «Push-varslinger», vises varslingene i tråd med hvordan telefonen er konfigurert. Worksoft APP sender ut varslingene i bulker, vanligvis inntil et minutt etter hendelsen har oppstått.

Eksempel: Cindy søker om fravær. Ca. ett minutt etterpå får leder et varsel på forsiden av telefonen som kan se slik ut:

Smarte varsler

En del varsler kan behandles direkte fra forsiden av telefonen, uten at man går inn i appen. En ledig vakt kan det f.eks. søkes på fra selve push-varselet:

Dermed varsles du direkte om at responsen din er ivaretatt - uten noe mer om og men:

MERK:

APPen trenger ikke være aktiv for at du skal kunne motta meldinger. Dersom du har tillatt Worksoft APP å motta meldinger, vises meldingen tilsvarende andre APPer på hjemmesiden til telefonen:

Når Worksoft APPen sender ut nye varslinger, markeres disse også i meldingsmenyikonet som vist i figuren nedenfor. 2-tallet indikerer at det finnes 2 varslinger som ikke er lest enda:

Svarte dette på spørsmålet?