Gå til hovedinnhold
Innføre blank turnus

Hvordan slette innført arbeidstid fra kalender

Oppdatert for over 2 uker siden

Dersom en ønsker å fjerne innført arbeidstid på en ansatt, kan det være aktuelt å innføre en såkalt blank turnus. En blank turnus vil «viske ut» allerede innført arbeidstid fra Kalender. I videoen nedenfor viser vi deg hvordan du gjør dette:

  • Velg arkfanen Turnus.

  • Sørg for at du står i visningen Turnus:

  • Gjør valget Opprett ny turnus fra Mer-menyen:

  • I dialogboksen som kommer frem registrerer du data i feltene:

    • Navn på turnus (f.eks navn på ansatt + blank)

    • Startdato for turnus (benytt datovelgeren)

    • Sluttdato for turnus (benytt datovelgeren)

  • Klikk GÅ VIDERE

  • Velg den (de) ansatte som skal være med i den blanke turnusen, ved å hake av for aktuell(e) ansatt(e)og klikke på FERDIG når dette er gjort.

  • Nå er turnusen klar til å innføres, velg Innfør turnus

  • Til slutt må du må du huske å fjerne alle manuelle endringer som er registrert direkte i kalender, når denne dialogboksen dukker opp;

Når turnusen er innført vil Else vises uten planlagt arbeidstid i Kalender:

Svarte dette på spørsmålet?