Innføre blank turnus

Hvordan slette innført arbeidstid fra godkjenning/kalender

Oppdatert over en uke siden

Dersom en ønsker å fjerne innført arbeidstid på en ansatt, kan det være aktuelt å innføre en såkalt blank turnus. En blank turnus vil «viske ut» allerede innført arbeidstid fra kalender/godkjenning. Denne videoen viser deg hvordan du gjør dette:

  • Velg arkfanen Turnus.

  • Klikk i feltet øverst til venstre

  • I dialogboksen som kommer frem velger du Opprett ny turnus:

  • Registrer data i feltene

  • Navn på turnusplan (f.eks. navn på ansatt + blank)

  • Startdato for turnus (benytt datovelgeren)

  • Sluttdato for turnus (benytt datovelgeren)

  • Antall uker: 1 er tilstrekkelig

  • Klikk GÅ VIDERE

Velg den (de) ansatte som skal være med i den blanke turnusen, ved å merke aktuelle ansatte på venstre side og flytte dem over til høyre side ved hjelp av piltastene mellom siden og klikke på FERDIG når dette er gjort.

Nå er turnusen klar til å innføres, velg Innfør turnus

Til slutt må du må du huske å fjerne alle manuelle endringer som er registrert direkte i kalender, når denne dialogboksen dukker opp;

Når turnusen er innført vil Anna vises uten planlagt arbeidstid i godkjenning.

Svarte dette på spørsmålet?