Gå til hovedinnhold
Balanseoversikt
Oppdatert for over 10 måneder siden

Rapporten Balanseoversikt viser arbeidede timer i balanseperioden for hver enkelt uke i tidsrommet som rapporten tas ut på. Rapporten tas ut på den avdelingen man er logget på. Rapporten kan ikke tas ut på visningsgrupper.

Om du velger rapporten, åpnes dette vinduet:

Til venstre i skjermbildet er det to datovelgere. Ved hjelp av disse velger du tidsrommet du ønsker å ta ut rapporten for. I utgangspunktet vil begge datovelgerne stå til dagens dato. Når du har valgt tidsrommet, trykker du på knappen Generer rapport. Da får du opp en liste som viser aktuelle ansatte med tilhørende ansattnummer. Navnene vises på formen Etternavn, Fornavn og er sortert alfabetisk:

Ved å klikke på en ansatts navn, kommer detaljene for vedkommende fram:

For å komme tilbake til oversikten over de ansatte, klikker du her:

For detaljoversikten gjelder følgende:

Uke

I denne kolonnen vises ukenumrene fra kalenderen

Dato:

Her vises tidsrommet for den enkelte uke

Mandag - søndag:

Under den enkelte ukedag er tidsrommet som aktuell ansatt har jobbet oppgitt. Dersom det er brudd i arbeidstiden er oppstart på føreste arbeidsbolk og sluttidspunkt for siste arbeidsbok oppgitt.

Sum:

Her er summert antall timer totalt (mandag - søndag) for den enkelte uke. Dette inkluderer vektede UB-timer og timer hvor den ansatte ev. er lånt ut til andre avdelinger ( timer innenfor balanseperioden). Timeantallet som er oppgitt gjelder bare for datoområdet som rapporten tas ut på. Om startdatoen som rapporten tas ut på er en onsdag, er ikke mandagen og tirsdagen den aktuelle uka med i regnestykket.

Avtalt/brukt:

Her er oppgitt henholdsvis antall avtalte og antall benyttede timer fra balanseperiodens start og fram til slutten av aktuell uke. Dette er de samme tallene som vises nederst i Godkjenning for den enkelte ansatte:

Om den siste dagen rapporten tas ut på er en onsdag, telles ikke torsdagen og resten av aktuell uke med i regnestykket. Timene telles altså bare t.o.m. siste datoen som rapporten tas ut på.

Vekt:

Her vises status for balansevekta ved avslutningen av aktuell uke. Dette er samme tall som vises under Balanse nederst i Godkjenning:

MERK

følgende når dataene i en rapport skal tolkes:

Dersom rapporten tas ut på et tidsrom hvor det er datoer i startuken eller datoer i sluttuken som faller utenfor valgt tidsrom, er disse markert med stiplet linje på aktuelle dager:

Der hvor det er heldags fravær er dette markert med tekst i aktuell(e) celle(r). Dette gjelder både for dager med planlagt arbeid og for dager uten planlagt arbeid. Det markeres også med tekst på dager før offentlig helligdag (julaften, nyttårsaften osv):

Ekstratimer framkommer ikke i rapporten (mertid).

Svarte dette på spørsmålet?